Hjælp min dreng på 10 uger vil ikke spise

26. april 2017

Alder:
2 mdr.

Hjælp min dreng på 10 uger vil ikke spise

Hej Helen.

Jeg har for ca 1 år siden skrevet ang min datter som ikke ville spise (flaske), vi kæmpede med hendes flaske indtil hun blev ca 6 mdr, hvor det pludseligt vendte, dog med nogle dage hvor hun igen ikke ville tage flasken. Men idag er hun 15 mdr og spiser det vi andre spiser men er stadig ikke en tumling med en særlig stor appetit men hun er glad og trives:)

Nu står jeg så i den "dumme" situation igen at min dreng på 10 uger ikke vil spise særlig meget af gange. Han spiser alt mellem 30ml til 90ml og det kan være meget forskelligt hvor tit. Han spiser meget ofte men meget lidt. Fik regnet mig frem til at han gennemsnitlig spiser 10-12 gange dagligt og ca 30 ml pr gang. Når han endelig spiser de 90 eller deromkring så kan der godt gå 4 timer hvor han ikke vil have flaske og nogle gange mere og så spiser han så oftest kun 30 ml igen.

Han fik bryst første 7,5 ugers til sidst måtte jeg supplere med Nan da han ikke blev mæt nok og må indrømme det nok var fordi jeg var stresset med to små børn og så oven i det fik jeg en infektion i livmoderen som også var rimelig heftig så tror min mælk stoppede li så stille så jeg skiftede til udelukkende flaske (Nan sensilac) og det fungerede rigtig fint de første par dage men så skiftede det pludseligt. Han fik hård mave og blev ked af det.

Til at starte med troede jeg det var fordi store søster fik skoldkopper og feber og vi andre lå syge med influenza at han måske også var lidt sløj men fik ham tjekket og der var intet. Har lært lidt fra første gang. Og har taget den lidt som det kommer så jeg ikke skulle blive stresset og ked af det som med store søster, men kan godt mærke at jeg er ved at kunne mærke det og har en konstant knude i maven over det.

Tidligere idag kl 14:30 spiste han 100ml hvilket jeg næsten fejrede med flag og fyrværkeri men så har ...

Annonce

... han kun grædt og ikke ville spise siden og kl er 20:40 nu. Og han viser ingen tegn på at være sulten endnu., har også lige prøvet at give ham lidt og det blev til 20ml som tog en evighed. Jeg prøver virkelig ikke at lade det gå mig på men det er så svært. Han gylper ikke og har afføring ca hver anden dag hvor han fylder hele bleen ud:-) han har våde bleer og er ellers glad (bortset fra ulvetimerne om aften) vi har købt os fattige i flasker efterhånden med storesøster så dem har vi allerede prøvet og med forskellige hoveder mm.

Vi har været til kiropraktor. Prøvet alle stillinger. Givet flaske mens der er larm. Ro. Musik. Mørkt, lyst. Snakke imens, synge imens. Og enda prøvet i barnevognen. Han græder ikke når han får flaske (det gjorde storesøster) han gider bare ikke, han skubber den ud med tungen og vil hellere snakke og grine. Hvilket er super dejligt men vil gerne have han skal spise lidt:) jeg skal hen og have ham vejet i vores sundhedshus i morgen men har en "kuffert" vægt som minder lidt om den min sp bruger. Jeg gjorde det samme med stofbleen og det hele:-) og der fik jeg ham til at veje de ca 5,4 kilo. Han vejede 3250g ved fødsel.

Men mit spørgsmål lyder således:
• skal jeg vente med at give ham flaske til det er gået de 3-4 timer? en rutine?
• kan det tænkes at hans appetit kan blive større hvis jeg gøre det?
• skal jeg skifte erstatningen ud med en anden evt? (Har været tilbageholdende med skiftning af erstatning)
• er det fordi han har været vant til at få bryst hvor han nu ikke gider flaske?
• er der nogle børn der bare ikke spiser så meget ? Tænker da storesøster også ikke ville have flaske:-/
• og ellers kom gerne med alle de forslag du kan give mig.
•skal jeg lade ham spise som han gør mu og håbe på det vender?

Venter spændt på dit svar:)

Venligst hilsen E og D´s mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor